Som observadors?

Som observadors?:

Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o les arts en general.

dilluns, 15 de setembre del 2014

On podem veure aquesta inscripció del 1772?



Dilluns, 22 de Setembre de 2014.

Doncs SÍ-SÍ, ja és hora de fer una mica més gran la imatge i donar una pista:

"La Rosa Codina s'hi està acostant"



Divendres, 26 de Setembre de 2014.

I ara, un cop l'ha encertat la Dolors, aquesta és la llinda sencera:


28 comentaris:

  1. La tinc present, però no sé on és, ja he rastrejat el google maps i no l'he trobada. Serà qüestió de patejar

    ResponElimina
  2. He donat un vol i em sembla que és a la plaça d'en Gili num. 6

    ResponElimina
  3. Fàtima, NO és al carrer de la Vila.
    Dolors, NO és a la plaça d'en Gili, 6

    Encara queden molts més llocs per buscar!

    ResponElimina
  4. Ara n'he acabo de veure una del 1772, però no és aquesta, hauré de tornar observar!!!!!

    ResponElimina
  5. Jo l'ha tinc vista per la Vilanova. Si no m'erro en el carrer que puja de Can Rocada, però tiro de memòria històrica.

    ResponElimina
  6. Lluís, NO és al carrer de la Vilanova i Rosa, TAMPOC és a La Plaça.

    ResponElimina
  7. Ostres, vinc de donar la volta pel carrer de la Vila i carrer Sant Sebastià de dalt, no em pensava pas que n'hi havien tantes de llindes que posen l'any!, tampoc portava res que ho pogués veure segur, ni el mòbil ni fotocopia, però de les que he trobat amb sembla que no és cap de les que he vist. Continuaré amb l'investiguesió.

    ResponElimina
  8. Xavier,

    Sigues benèvol i publica alguna pista...!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  9. Jo, aquest matí he anat a fer recerca, però re. Penso en un portal de l'entorn de la sagrera. A veure si tinc sort.

    ResponElimina
  10. Xavier! tal com molt bé diu la Núria sigues benèvol , he voltat per tot el casc antic i res de res, queda clar que no és ni el cr. de la vila, ni el de St. Sebastià, oi?
    El Nord al Sud?

    ResponElimina
  11. Mentre la Dolors Casassas feia el seu comentari, jo estava penjant una imatge més gran i donava una petita pista (està a l'entrada, a sota de la primera imatge).

    Està clar que no és ni al carrer de la Vila ni al de Sant Sebastià, però a Taradell hi han moltes més llindes fora d'aquests dos carrers.

    ResponElimina
  12. Abans em sembla que no m'he explicat prou bé, també he baixat fins a Can Rocada, carrers del voltant, per darrera de la torre de Don Carles, plaça, carrer del campanar, carrer de l'esglèsia, etc i res de res......

    ResponElimina
  13. Dolors, la llinda amb aquesta inscripció és en un dels carrers pels que has passats, segons dius en el teu últim comentari

    ResponElimina
  14. Si no plou, avui faré el recorregut de la Dolors Casassas....

    ResponElimina
  15. No és on em semblava . He fet una ullada a l'entorn de la sagrera i no l'he pas vist. Per mi que, el dibuix, és un símbol religiós. Per la pista que ens has afegit Xavier pregunto:-Hem de mirar enlaire?( Aviat, la gent ens dirà "miracielos")

    ResponElimina
  16. Rosa,

    Les llindes estan situades per sobre dels portals, a uns 2 m. d'alçada i per tant cal mirar una mica enlaire, però sense necessitat de convertir-nos en "miracielos". D'altra banda. la majoria de llindes de Taradell i d'altres llocs tenen símbols i inscripcions religioses.

    ResponElimina
  17. Això de "miracielos" ho vaig dir per dorar-hi un caire divertit. Si vaig pensar en la sagrera era perquè, a can Met,on hi ha ara l'escola de música, en la finestra de la banda lateral dreta i que queda a l'atura de la vista, hi ha una diguem llinda amb una inscripció similar.

    ResponElimina
  18. Crec que pot ser al carrer de la Sagrera (em sembla que és diu així) sobre el portal del raconet prop de la font.
    Soc a Barcelona peró he recordat haver-la vist no fa massa

    ResponElimina
  19. Rosa i Maria S.,

    Us hi heu acostat molt, però us falta poder concretar el lloc exacte on és la llinda amb la inscripció.

    ResponElimina
  20. Ja la tinc! és a sobre la porta de l'hort del rector.

    ResponElimina
  21. Doncs SÍ-SÍ, Dolors, és la llinda que hi ha al portal d'entrada a l'hort de la rectoria, al carrer de l'Esglèsia, just davant (o al costat segons es miri) de Can Met.

    Ara penjaré la imatge sencera a l'entrada.

    A veure que ens proposes tu.

    ResponElimina
  22. 1. Felicitats Dolors A. Ahir, a la tarda, vaig anar a veure-la. Tantes vegades que hi he passat quan vaig a buscar els néts a l'escola, i per les voltes que, aquest dies, hi he fet en aquest entorn, he deduït que, em cal ser més bona observadora i fer servir més la lògica. En la mostra de la primera pista,ja es veia que la pedra està desgastada. Gairebé si no t'hi apropes molt i segons sigui l'hora de la llum, en prou feines es veu el dibuix.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.